torsdag 28 november 2013

Ladies Night

I helgen som var åkte jag och min vän Emelyne buss ner till Stockholm för att gå på Ladies Night. Bussen gick vid 08 på Lördagsmorgonen och resan ner gick väldigt fort. Väl framme så letade vi efter ett lunchställe och hittade en restaurang med olika sorters bufféer. Ganska god mat men usel service så där kommer jag inte äta igen.

Efter lite shopping på stan åkte vi tunnelbana mot globen och hotellet. Det var helt ok och jag hade fixat en liten överraskning då Emelyne hade fyllt år. Det var två flaskor bubbel och ett fruktfat.

Showen började vid 21 och den var riktigt bra. Bäst var Ronan Keating, enligt mig, men de andra artisterna var också väldigt duktiga. Man fick sig många skratt. Det är så kul med människor som bjuder på sig själva och kan skämta och sig själva. Andreas Lundstedt är verkligen en sådan människa. Efter showen gick vi tillbaka till hotellet och tog det lugnt. Det var så skönt att bara vara och inte ha stress runtomkring. Nästa år sa vi att vi skulle dra ihop ett helt gäng och äta middag i globen osv. Det ser jag fram emot :)

Men nu är man tillbaka till verkligheten igen med matteplugg och bråkande barn :). Var på utvecklingssamtal angående Alice idag och det var verkligen upplyftande ord man fick höra. Hon berömde Alice så mycket och sa att hon var jätteduktig på allt hon tog sig för. Det värmer i mammahjärtat. Hon bråkar nästan aldrig på dagis och det är väl tur att hon släpper ut dom känslorna hemma i stället, för slåss gör hon dagligen med storasyster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar