onsdag 30 oktober 2013

London..

Oj vad längesen jag skrev sist..har glömt av bloggen litegrann.

På Torsdag-kväll, efter att vi lämnat barn och hundar hos deras "vaktare" åkte jag och Martin mot Skavsta flygplats i Stockholm. Resan tog ca 3,5 timme och det var en rolig resa med lite felkörningar hit och dit :). Väl framme så slocknade vi ganska direkt. Morgonen efter åt vi en god frukost och gick sedan till flygplatsen som låg alldeles bredvid. Flygresan gick snabbt och väl framme så var det folk och bilar överallt. Sirenerna ljöd konstant och det var liv och rörelse överallt.

Efter lite letande och tunnelbaneåkande hittade vi tillslut vårt hotell som låg bredvid British Museum. Efter incheckning vilade vi lite och på kvällen bar det av mot Jamie Olivers restaurang Fifteen. Där var det så otroligt god mat, var längesen jag åt så underbar mat. Och miljön där inne var så varm och trevlig. Dit vill jag åka fler gånger!

På Lördag förmiddag var vi på Madame Tussauds och kikade på alla kändisar och gick på 4D-bio. Ett jätteroligt besök med många intryck.

Senare på kvällen var det äntligen dags....John Mayers konsert!!, tror inte riktigt jag fattar att jag sett honom på riktigt. Får väl se om det sjunker in nån gång. Man var som förtrollad när han stod på scenen och jag ville inte att konserten skulle ta slut men det gjorde den tyvärr. Här är ett klipp från konserten från youtube:





Nu ä man tillbaka till verkligheten igen med massa plugg..plugg..plugg..men det var skönt med ett litet avbrott i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar