lördag 19 oktober 2013

Vaknade på fel sida..

Ja som rubriken lyder vaknade jag på helt fel sida idag och det som utlöste det var nog att barnen bråkade och gnällde. Jag bestämde mig för att ta en långpromenad med hundarna och efter det kändes det bättre..tänk vad lite frisk luft och bra musik i lurarna kan göra. Är inte alls roligt att börja en Lördag med dåligt humör.

Bestämde mig för att städa ur tvättstuga idag och det tog ett tag men nu är den ren och fin och luktar gott. Det kommer väl bara hålla i sig nån vecka men man får väl njuta av stunden. Gjorde även ren tvättmaskinen och brunnen...mindre roligt.

Jag och Alice var i lekparken idag och hade det roligt men nu känns det att man behöver vantar..jag höll på att frysa ihjäl. Snälla kan det komma lite mer snö nu så man får lite vinterkänslor. Tycker inte om det här mellanläget. Åh, vad jag längtar till julen.

Nemo, den lilla dumma katten tog en fågel idag. Det var fullt med fjädrar utanför vår dörr :/. Vad ska man göra för att få dom att sluta jaga fåglar? Vill ju att dom ska våga vara här och äta av vår fågelmat. Kanske ska testa med en plinga på halsbandet men jag vet inte om det fungerar eller om det blir väldigt jobbigt för Nemo att höra det där ljudet så fort han rör sig.

Martin är och gymmar och båda barnen är nattade så nu ska jag sätta mig i soffan, dricka lite rödvin och vänta på att min bättre hälft kommer hem så vi kan ha en riktigt mysig soffkväll. Blir ett bra program på tv4 fakta vid 22 som heter "Andar, finns dom?". Martin blir väl mindre imponerad av att jag vill se det men han får stå ut, jag får ju stå ut med fotboll ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar