tisdag 15 oktober 2013

Mysiga ungar!

Det är så otroligt skönt när barnen inte bråkar vareviga sekund. De senaste dagarna har de hållit varandras händer legat och myst i soffan och faktiskt lekt med varandra. Dagarna blir så mycket roligare och barnen blir så mycket gladare.
Jag vågade tom mig på en gemensam nattning av båda två, idag när Martin inte var hemma. Vi satt tillsammans alla tre och läste en godnattsaga sedan sa jag godnatt till Emilia, gick in med Alice till hennes rum och sa godnatt till henne....och båda två somnade..utan gnäll eller protester?!

Jag blev alldeles förvånad och kände mig så sjukt nöjd, äntligen kunde man känna sig som en någorlunda bra mamma där man slipper tjata och gnälla på allt. Fler av såna här kvällar tack!

En mindre bra sak med att Martin är borta är att det brukar hända konstiga saker här i huset. Idag var det en dator som stod på, men som inte jag slagit på. När jag sedan kom in i rummet, slog den av sig själv. Kanske bara är inbillning, vad vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar