måndag 26 augusti 2013

Här kommer Pippi Långstrump!

Vi hade en jätterolig helg i Vimmerby på Astrid Lindgrens Värld. Visst blir det lite gnäll och bråk ibland men det hör väl till när man har två barn :)
Alice blev helt lyrisk när hon fick se Pippi, hennes absoluta favorit och stora idol. Höll inte på att få henne därifrån men när det väl kom till kritan och hon skulle få krama Pippi då blev hon lite blyg och ville bara vinka, sötfia!
Boendet i Örebro var super. Efter att barnen somnat på kvällen bastade vi, är inte varje dag man kan göra det inte.

Idag började skolan igen. Är väl lite blandade känslor man går tillbaka dit igen. Kul att träffa alla igen men mindre kul att aldrig känna sig ledig..måste lära mig att inte skjuta upp saker utan göra dem direkt.

Tyvärr håller jag nog på att bli sjuk, min hals är helt uppsvullen och svider. Känns som jag inte behöver det just nu så jag hoppas det försvinner lika fort som det kom.

Imorgon har Emilia tid hos läkaren så får vi se om hon har någon kvalsterallergi eller vad det annars kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar