torsdag 22 augusti 2013

Snörvel och nys..

Emilia har alltid haft eksem hela livet och det hade även jag när jag var liten men nu sedan en tid tillbaka har hon fått nysattacker och kliar sig i ögonen på kvällen, natten och morgonen.  Hon har gjort pricktest mot katt och hund osv men det visade inget men något är det hon reagerar emot.
Sökte lite på nätet och hennes symptom stämmer in på kvalsterallergi så jag ringde sjukvårdsupplysningen imorse och fick en tid nästa vecka.

Tycker så synd om henne för hennes besvär gör att hon inte sover bra alls. Ska köpa antihistamintabletter och börja tvätta kudden och täcken varje vecka så får vi se om det blir bättre. Förhoppningsvis får vi ett svar vad allt detta beror på nästa vecka hos läkaren.

Jag är som ett barn på julafton för i morgon drar vi iväg på äventyr. Vet inte om jag eller barnen ser mest fram emot detta :). Bastu på rummet i Örebro och det gillas.

Sedan drar allvaret igång på Måndag, skolstart och massa stress och press men även mycket roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar